Nem a rendőr, hanem a biztosító büntethet: így járhat, aki nyáron téligumit használ
A hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, mint a nyáriaké adott esetben.
A hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, mint a nyáriaké adott esetben.
Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk.
Ha minden igaz, hamarosan itthon is télies körülmények közt kell majd autózni.
Az eredmények valóban meglepőek.
Letelt az átállásra adott hétéves időszak.
Vázoljuk, hogy az egyes országokban milyen előírások vonatkoznak a téligumis közlekedésre, és hogy ennek kapcsán mekkora bírságokra lehet számítani.
Érdemes tisztában lenni legalább a legalapvetőbb követelményekkel.
Tízből egy autós pedig azt sem tudja, van-e pótkerék vagy defektjavító a kocsijában.
Mindez oda vezet, hogy túlságosan halogatják a gumicseréket.
Mind az abroncsok ára, mind pedig a gumiszervizelés is jelentősen drágult az elmúlt hónapokban.
A tapasztalataik alapján az első havazás után cserél nyáriról télire a többség.
Nem árt néha ellenőrizni, milyen állapotban vannak az autónk abroncsai. A helyzet felmérésben sokat segítenek a gumikon lévő jelölések – ha ismerjük őket.
A "semmire sem jó"-tól egészen a "csak ezt szabad venni" kategóriáig mindenféle vélemény kering a fejekben a négy évszakos gumikról, de vajon mi a helyzet velük a gyakorlatban? Gyárlátogatáson és közúti teszten vettünk részt.
Egy friss felmérésben arra voltak kíváncsiak, mennyire veszik komolyan a téli felkészítést az autósok.
Tizenháromféle garnitúrát vizsgáltak idén.
Az akciós ajánlatoknak elég nehéz ellenállni, pedig érdemes óvatosnak lenni.
Akár 40 százalékkal magasabb árakkal is lehet találkozni.
Rövid volt az üldözése, de a szabályszegési listája így is hosszú lett.